Sposoby na jesienną chandrę

Co roku o tej porze dopada Cię jesienna chandra? Nie martw się, bo w tym sezonie skutecznie z nią zawalczysz! Poniżej prezentujemy kilka sprawdzonych porad, jakie niewątpliwie nie jedną osobę wyciągnęły z „dołka” wynikającego z przeobrażeń atmosferycznych występujących na przełomie lata i jesieni, mniejszej porcji słońca i pochmurnych, deszczowych dni.

Aromaterapia

To jeden z ważniejszych elementów walki z dołkami psychicznymi. Jeżeli zafundujesz sobie ciepłe, przyjemne i otulające Cię zapachy, na pewno poczujesz się miło. Naukowcy potwierdzają, że aromaty pozwalają na zredukowanie stresu, napięcia, zdenerwowania, a także wyraźne poprawienie nastroju. W tym zakresie rozumie się natomiast zarówno zapachy wydobywające się z kubka z ulubioną kawą czy herbatą pełną rozgrzewających goździków, jak również aromaty perfum, kadzidełek, wosków czy świeczek. Rozpyl swoją ulubioną mgiełkę, używaj więcej aromatycznych przypraw, noś ze sobą fiolkę ukochanej marki, roztaczaj świeże, nie mdłe a orzeźwiające zapachy. W nich jest pełno olejków eterycznych, które pobudzają zmysły, działając kojąco.

Zdrowa dieta

Zatroszcz się o wartościowe odżywianie się. Najlepiej, abyś wzbogacił swój codzienny jadłospis w imbir, goździki, miód, pomarańcze i grejpfruty- te dodatki znakomicie nadają się do zastosowania podczas parzenia herbaty. Ponadto warto zwiększyć ilość spożywanych warzyw i owoców, jakie sprawią, że będziesz mieć więcej energii, a tym samym nie poczujesz się ociężały. Świetnie oddziałują na organizm aromatyczne, mocno przyprawione dania- kuchni azjatyckiej, meksykańskiej. Na pewno nie zaszkodzi klasyczna gorzka tabliczka czekolady czy naturalne kakao.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *