Bieganie – jak zacząć?

Bieganie – jak zacząćBieganie kojarzy Ci się z wypluwaniem płuc lub nudnymi kilometrami przemierzonymi w ogromnej męce? Dziś pokażemy jak czerpać przyjemność z biegu oraz wyciągnąć jak najwięcej korzyści.

Wbrew pozorom ta najprostsza forma ruchu nie jest taka prosta. Czasami na początku przeforsujemy swoje siły i rezygnujemy z dalszych treningów. Ważne jest, by dobrze rozłożyć siły. W sieci istnieją tabelki z planami, pokazującymi jak należy biegać, przykładowo ile minut marszu zamieniać z odpowiednią ilością biegania. Stopniowo należy wydłużać nie tyko dystans, ale i kilometry spędzone na biegu, nie marszu.

Nie oszukujmy się, najważniejsza jest jednak motywacja. Bez tej nawet najlepszy plan treningowy nie ma racji bytu. Pamiętajmy, że opuszczenie choć jednego treningu z powodu lenistwa może wiązać się z efektem domina i zaprzestaniem ćwiczeń.

Radzimy by biegać co najmniej 3 razy w tygodniu, by zachować płynność treningu. Wszystkim początkującym biegaczom życzymy powodzenia!

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *